söndag 22 mars 2009

Man blir varm bara av att se på honom

Oj...det blev nog lite för mycket rödvin igår. Jag var bjuden på födelsedagsfest men jag var inte alls på det humöret. Carro kom hit och så gjorde vi sushi, drack vin och tittade på Robinson i stället. Erik, Therese och Lisa kom också över så småningom och vi åt en massa snacks och lyssnade på musik. En ny favorit är Passion Pit, som jag upptäckte nu i veckan. Lyssna här:



Storasyster kom hit idag med bebisen. Underbara lilla gosunge, man blir liksom alldeles varm och matt bara av att se på honom. Lika glad som både sin mamma och pappa och hur snäll som helst. Inte ens ett litet pip trots att han var förkyld. Både han och syster var förkylda och det är Pontus också, så jag kan ju gissa vad jag kan vänta mig nu framöver. Men det gör inget. Bara jag slipper det när jag åker till Stockholm. Jag kommer förresten att fira min födelsedag där, vilket ska bli jättekul eftersom jag träffar de kompisarna som bor där ganska sällan. Dock missar jag hela TVÅ nu-reser-vi-till-afrika-och-vill-säga-hejdå-fester, samt en hel drös med andra händelser JUST den helgen. Men man kan inte få allt.

Jag har just suttit och knåpat ihop en liten handlingsplan för ett nytt uppdrag jag fått på jobbet. Egentligen vill jag bara ligga i soffan med mjukisbyxor och någon film, så jag är glad att jag tog tag i planeringen och verkligen gjorde den nu. Nu är den gjord, och jag kan bara slappa resten av kvällen. Gräsänkling är jag också. Pontus ska på kurs i en vecka och stack för drygt två timmar sedan. Jag BOR med honom och jag tycker om att vara själv, men jag saknar honom redan! Det är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar