torsdag 5 mars 2009

Tips på bus

Jag älskar pranks och bus. Jag kan tyvärr inte utföra dem, för jag kan inte hålla masken, men jag tittar gärna på. Följande tips har jag följaktligen stulit rakt av från andra, från radioprogram eller artiklar jag läst.

Följande bus görs med fördel i festliga sammanhang, då man kan skylla på andra och eftersom man måste vara lite diskret:
1. Ta med dig blomfrön av olika sorter och smyg ner dessa i blomkrukorna hemma hos någon.
2. Byt plats på allt i garderoben, men se till att det är snyggt och inte hafsigt gjort, för att uppnå total förvirring.
3. Ha med dig en tom glassförpackning eller liknande. Tag alla bestick, och då menar jag alla, fyll förpackningen med vatten och ställ in i frysen.
4. Tejpa flera varv runt sängen med silvertejp, naturligtvis med täcke och kuddar under. Frustrerande om personen kommer hem onykter och vill lägga sig.
5. Ha med dig ett antal prylar, t ex legofigurer, och placera ut på alla möjliga ställen i lägenheten, för den boende att upptäcka allt eftersom.

Följande är enbart till för hämnd (på ex oftast) och egentligen inget jag vill rekommendera, men för den roliga sakens skull vill jag ändå nämna dem. Kräver i vissa fall fri tillgång till personens hem:
1. Samla ihop en massa räkskal och ta med till vederbörande. Ta ner gardinerna, stoppa in räkskalen inuti gardinstängerna och sätt upp igen. Den dåliga lukten kommer driva den boende till vanvett och är svår att spåra.
2. Kräks i en plastpåse. Knyt ihop och platta till så mycket som möjligt, och frys sedan in. Gå hem till den du vill hämnas på, och för in den frusna spyan genom brevinkastet (utan påsen). Där kommer den ligga och tina och vänta som en härlig överraskning. Ingen kommer fatta hur det hamnade en spya på hallmattan.
3. Försök få tag på vederbörandes smutsiga underkläder, och skicka dessa till vederbörandes chef. Med namn.

Ja, så tokigt kan det alltså vara. För fler tips på bus eller hur man helt enkelt kan vara till irritation för någon, gå in på den här sidan.

1 kommentar:

  1. ha ha! satan vilka bra saker, dessa måste läggas på minnet!

    SvaraRadera