lördag 27 juni 2009

Losing jew?

Det var en konstig dag igår. Michael Jackson dog och det var en stor olycka på jobbet. Utanför mitt kontorsfönster växte sig bilköerna långa och på radion spelades Bad, Billy Jean, Black and White, I want you back, I'll be there, Man in the Mirror och en massa andra låtar man glömt bort. Stackars Farrah Fawcett. En original-Charlies ängel, som prydde tusentals pojkrumsväggar och som var en megastjärna i USA. Kul för henne, att hon dog samtidigt som en av historiens mest berömda människor. Hur stora är oddsen för det, att bli "outshined" vid sin död? Det sista jag såg av henne var i Comedy Centrals roast of William Shatner, där hon fnittrande försökte komma ihåg vad hon skulle säga. Vila i frid Farrah.

På kvällen gick jag och Carro på konsert. Frysande konstaterade vi att Maia Hirasawa är sjukt snygg och att Laleh trots allt är helt oemotståndlig. Idag var det tänkt att jag skulle skaffa lite färg åt mina ben som antagit en gråaktigt genomskinlig ton nu, men det är mulet.

Förresten, är det här usla bandet Dead by April svenska? För när de sjunger "losing you" låter det som att de sjunger "losing jew". Så tokigt det blir ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar