fredag 23 oktober 2009

Träningsvärk i fötterna

Lyx är att en fredag åka direkt från jobbet till frisören (som själv tog kontakt och frågade när jag ville komma), få ett glas vin, lite massage och bli omhändertagen. Första ordentliga lönen sedan jag gick upp till heltid. Nyklippt, fredagsmysig och smått nervös är jag. Varför skriver jag en annan gång.

En bra helg ska det bli. Gymnastiserande av olika kroppsdelar. Apropå det - jag fick beröm på dansen igår. Jag och en annan tjej. Två gånger. Första för att vi var bra på att ge uttryck och sedan fick vi visa upp en rörelse som vi tydligen gjorde som läraren ville. Nu börjar vi lära oss mer teknik. Jag hade träningsvärk i fötterna (!) i morse, så att jag hade svårt att gå från bussen upp till jobbet. Vi använder och isolerar helt andra muskler än jag är van vid. Skitcoolt. Jag vill fortsätta, det är bara fem gånger kvar nu och vi har precis kommit igång känns det som. Jag ska fråga om läraren vill fortsätta efter jul.



Nu berättade Pontus att en kompis pojkvän blivit misshandlad förra helgen. Två smällar på käften och ett söndersparkat ben. Trevligt.

Nej, ett glas vin nu. Alldeles för mycket som snurrar i huvudet. Ny medarbetare på jobbet, en som försvinner, resplaner, festligheter, svärmor på väg...ett glas vin är vad jag behöver.

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar