tisdag 24 februari 2009

Det luktar vår tror jag

Det är så ljust och varmt idag. Min mage är sur men resten av kroppen är glad - det börjar ge resultat det här med kost och träning. De senaste veckorna har jag styrketränat, sprungit, gått powerwalks, klättrat, spelat badminton och tränat på crosstrainer utöver alla mil jag cyklat och alla trappor jag gått i. Och antagligen ätit mer frukt än jag ätit sammanlagt under de fem senaste åren. Det är vår i luften idag, det blir så nästan automatiskt när solen skiner och snön är borta. Det i kombination med att alla så desperat längtar efter våren. Jag gör i alla fall, men jag vill ändå inte att tiden ska gå fortare. Jag vill stanna i nuet. Carro skriver så fint om det och det är också något jag funderat på ganska mycket den senaste tiden. Till förbannelse kanske, men jag tror att det får positiva konsekvenser för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar