söndag 1 mars 2009

En drivkraft jag aldrig haft förut

Det är som att jag var ute och festade igår, utan att ha gjort det. Jocke kom över och tog Pontus med sig ut och jag däckade någonstans runt ett inatt. Har skrivit större delen av dagen, ätit pizza och tittat på Big Love. Jag undrar hur stor kontrovers den serien skapar i USA egentligen. Här kan vi skratta åt eländet eller lära oss något nytt, men där är det ju verklighet för ganska många. Vi har ju förstås allas vårt Knutby. Bra är den hur som helst. Bra skådisar och originell handling.

Vi tittade nyss på reprisen av Mästarnas mästare. Jag blir inspirerad av att titta på idrottspersoner och jag avundas dem deras (ofta) starka psyken. Jag har aldrig längtat så mycket efter att komma i form som nu, efter att vara stark och smidig. Det är en drivkraft jag aldrig haft förut, kanske för att jag varit naturligt smal och lätt men samtidigt stark. Pontus säger att det tar ungefär sex veckor från det att man börjar träna tills det att man kan se resultat på kroppen, i form av till exempel starkare muskler. Det ska bli intressant att se. Jag tror att jag behöver lite tid på mig. Carro gissade att det kunde ta ett tag för kroppen att ställa om sig, att den börjar detoxa först. Jag tror mycket väl att det kan stämma. Om man utsatt kroppen för mindre bra saker under en längre tid, oavsett om det är rökning, alkohol, fet mat eller någonting annat, så kanske kroppen börjar inifrån när man väl gör en förändring. Mina ändrade kostvanor kanske har börjat verka på ett sätt som jag inte direkt märkt av ännu.

I morgon blir det mer träning för min del i alla fall. Träning och textskriveri till skolan. Nu sängen.

2 kommentarer:

  1. Åh jag behöver också lite drivkraft. Share please :D
    Jag är så satans degig och kommer inte för mig att ta tag i eländet. De senaste två veckorna har jag haft ont i ryggen och inte kunnat träna tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Om jag ska vara ärlig vet jag inte var det kommer ifrån. Man jag tackar och tar emot!

    SvaraRadera