tisdag 3 mars 2009

Ingen skulle tro mig

Suck. Jag sov nog inte ens fem timmar inatt. Jobbet gick bra ändå - vädret var så vårlikt att det inte gick att vara på dåligt humör och jag och Angelica tog en promenad ner mot vattnet och pratade om allt möjligt. Jag insåg att jag saknar hundarna jag växte upp med. Det är en himla massa jag saknar egentligen.

I morgon är det dubbla pass i skolan och efteråt ska jag träna. Jag har blivit rätt mycket starkare - igår körde jag tio minuter längre på crosstrainern på nästan dubbla motståndet (och som om inte det vore nog kom två extremt vitlöksstinkande personer och ställde sig på var sida om mig). Jag såg en tjej för ett par veckor sedan som gjorde situps med fötterna inkilade under en av ribbstolarna och jag har börjat göra likadant. Det tar på hela magen i stället för bara längst upp mot solar plexus. Vågen går naturligtvis uppåt. Mina muskler växer, men fettet vägrar fan ge sig. Ni skulle se min mage alltså, ingen skulle tro mig om jag sa att jag var på väg att bli träningsnarkoman. Fettet ska dö.

3 kommentarer:

  1. jag tänkte också komma iväg och träna imorgon, hör av dig!

    SvaraRadera
  2. Du ar sa duktig. Onskar att jag var lika motiverad o jobbade lika hart. Sjalv har jag varit lite lat av mig. Har inget gym, kan inte alltid ga ut (det snoar!!), sa jag springer o skuttar mest runt i vardagsrummet.
    Tur att ingen ser pa!
    Har inte gatt ner nagot pa nagra veckor men har inte heller gatt upp...
    Onskar lite att jag hade en militant coach som skrek pa mig

    SvaraRadera
  3. He he! Det skulle man haft!

    SvaraRadera