söndag 29 mars 2009

Lycka

Det har varit en lång dag. Stressigt, mycket att hinna med. Var i Lund och sa hejdå till syster som åker hem till Staterna igen. Jag hatar att säga hejdå och blev ledsen och grät på tåget hem till Malmö. Var tvungen att sätta mig med hemtentan men jag tror banne mig att jag börjar få ordning på den. Jag fick en spellista av en klasskompis och jag tror att den fick mig i harmoni helt enkelt. Har jätteont i ryggen. Har säkert spänt mig pga att jag haft mycket att göra hela veckan och av att Pontus varit borta. Det blir liksom lite ensamt, även om jag träffat en massa folk ändå. Nu får jag gå och lägga mig. I sängen väntar en varm och gosig Pontus, som redan somnat för länge sedan. Det är lycka det. En som håller om en när man gråter, som masserar ens onda axlar, som bara ler för att han är glad att se mig och som värmt upp sängen när man, trött och stel i kroppen, ska krypa ner där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar