onsdag 15 april 2009

Ego boost

Ni minns kanske den där hemtentan som var så jobbig? Vi skulle fått resultatet igår kl 15 men vi hörde ingenting. Jag blev mer och mer säker på att jag inte hade klarat den, att jag skulle få sätta mig och skriva om den mitt i allt uppsatsarbete. I morse skrev jag till en av lärarna och frågade hur det gick med rättandet, och så efter lunch någon gång damp det här ner i inkorgen:

"Stort grattis!
Vi menar att du:
- på ett läsvärt och nyanserat sätt beskrivit de specificerade texterna och deras innehåll för oss. Du har på ett tolkande och samtidigt djuplodande sätt fångat in och hållit både dig och oss kvar i dessa texter.
- visar att du kan överföra en begreppsapparat till nya sammanhang och "spegla" egna erfarenheter med hjälp av dem, även om vi här ibland kände oss lite "snuvade på konfekten" eftersom du var lite kortfattad med egna erfarenheter - vi hade gärna läst mer!
- har en god förmåga att skriva både väl och välstrukturerat, en mycket bra egenskap hos en författare ur vårt läsarperspektiv."

Jag kom nyss hem från min kurator. Kanske för sista gången. Vi pratade om resan till Stockholm, om hur jobbig den var men samtidigt om det faktum att jag inte ens hade klarat av att åka för några månader sedan. Hon tror inte att jag behöver gå hos henne mer, även om hon sa att jag skulle ringa om jag behövde. Hon var så stolt över mig och mina framsteg.

Jag är också stolt.

3 kommentarer:

  1. Att du kunde skriva visste vi förut, men inte dina lärare kanske. Det var verkligen ett gott omdöme och vi(sambo o jag) är SÅ stolta och glada för din skull. Stort grattis till det lyckade resultatet.
    Ma

    SvaraRadera
  2. Och ordet jag skulle fylla i till förra kommentaren var "muslor". Nästan muslort.
    Eller tja, musslor också när jag nu tänker på det.
    Jaha, den här kommentaren var nog överflödig.

    SvaraRadera