onsdag 29 april 2009

Hoppas på att vädret håller i sig

Åh, våren i Malmö alltså. Behöver jag säga mer? En dag som denna, när solen gassar, fåglarna kvittar, staden myllrar av liv och uteserveringarna och parkerna hägrar med glass, kalla drycker och grönt gräs att ligga på, då är det svårt att hålla sig inomhus. Ångest är vad det är.

Jag startade dagen med att ta en promenad med Lisa, så vid tio var jag tillbaka i lägenheten och redo för uppsatsskrivande. Så jag satte mig och skrev i några timmar tills jag kände att huvudet började värka och magen kurrade. Då ringde Peter, bara sådär. Han var i Malmö och hade just varit och klippt sig och så kom han på att han ville bjuda mig på sin traditionella valborgsgrillfest. Jag frågade honom om han var hungrig och det var han, så jag fick plötsligt en massa ny energi (och en ursäkt att gå ut) och cyklade iväg för att möta honom. Det blev en mättande lunch på Govindas och jag lapade upp all sol jag kunde få. Sedan passade jag på att införskaffa lite alkoholhaltig dryck till morgondagens festligheter och nu är jag hemma igen, glad över den välbehövliga pausen. Peter skulle äta glass med en vän, bara runt hörnet från mitt hus, och jag fick förstås följa med, men då skulle jag ha fått alldeles för dåligt samvete. Nu jävlar ska den här uppsatsen bli klar.

Så nu sitter jag framför datorn igen. Det är bara att hoppas på att vädret håller i sig även efter att uppsatsen är inlämnad och jag har några lediga dagar innan jag går upp till heltid på jobbet. Hoppas hoppas hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar