lördag 26 december 2009

Nu är glada julen slut slut slut

Och det är rätt skönt tycker jag. Efter att ha ätit julmat fem gånger den här veckan, vräkt i mig choklad, kakor, must och godis är jag smått lättad att julen är över för denna gång. Jag har alltid älskat julen, men ganska mycket av magin har försvunnit nu. Inte för att jag är vuxen, utan för att den blivit utspridd på flera dagar i sträck. Jag saknar att längta efter julafton. Nu är den dagen inte så speciell längre. Det blev julmat och julklappsöppning tisdag, onsdag, torsdag och fredag för min del. Frosseri är inte bra för själen tror jag. Det gjorde mig ont att få veta att en vän tvingats fira jul alldeles själv.

Idag njuter jag av min ensamhet. Pontus är hemma hos sin familj över julen och jag började med att sova ut - ordentligt. Sedan har jag rensat bort julklappspapper, glöggflaskor, kartonger och kakburkar och städat hela lägenheten. Mellan varven har jag tittat på Shrek, Harry Potter och årssammanfattningar på diverse kanaler. Mellandagarna är de bästa.

Har fått en halvt ny garderob i julklapp. Två klänningar, två koftor, två tröjor, en skjorta, ett par stövlar och en bh från Sonia Rykiel, skitsnygg. Glad blev jag. Dessutom en prenumeration på Bang, te, böcker och lite annat. Sådant som är bra för själen. Nästa jul är dessutom halva familjen tillbaka från resor och dylikt. En jul att se fram emot, en jul med tillökning i stort och smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar