torsdag 12 mars 2009

Det är fan torsdag hela tiden

Vart tog solen vägen? Morgonen var helt fantastisk, även om det var minusgrader och jag hade för tunna kläder på mig. Solen lyste och luften var frisk, så jag och Angelica tog vår numera dagliga promenad på förmiddagen när vi insåg att det började bli molnigt. Det piggar upp hjärnan att gå en halvtimme någon gång under arbetsdagen, eftersom vi mest sitter stilla. Idag är det min namnsdag förresten. Inte för att jag brukar fira, men jag har redan fått två grattis-sms. Dock har jag faktiskt med mig mazariner idag, eftersom de andra bjudit på fika några gånger och jag kände att det var min tur, så lite firande blir det väl.

Min lunch är snart slut och jag får återgå, bara det att jag har en hel drös med ritningar som jag inte kan öppna och det börjar bli mäkta frustrerande. Men om några timmar är även denna arbetsdag slut och jag har helg - igen. Det är fan bara torsdag hela tiden, tiden går så tröstlöst fort. Inte för att jag klagar på sovmorgnar och dagar att planera själv, verkligen inte. Denna helg blir det bara en massa kärlek. Födelsedagsfest för Nina, spelkväll med syskonen och syskonbarnen, besök hos morfar och fest hos Carro och hennes bästa kompisar som är på besök. Det och skrivande och sorterande i källarförrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar