onsdag 11 mars 2009

Öm i kroppen och glad i själen

Ack, min rygg. Jag fortsätter med min komma-i-form-och-gå-ner-i-vikt-träning. Var iväg i måndags, fastän jag börjar bli rätt trött på crosstrainern. Jag är sjukt stolt att jag pallrar mig iväg trots att jag inte alltid har lust. Idag spelade jag badminton. Jag fick med mig Lisa på det för jag orkade helt enkelt inte med crosstrainern idag och jag ville ändå komma iväg.

Efter träningen städade jag hela lägenheten, flyttade möbler och omorganiserade pärmjävlar och rövböcker och prylhelveten och tidskriftställar-as. Jag har packat ner i lådor, ställt ihop, travat upp, rensat ut, tryckt ihop och dessutom torkat och dammat och dammsugit. Tog badrummet när jag ändå höll på. Nu börjar det kännas beboeligt och inte som en avlastningsplats. I hallen står det visserligen tre papperskassar, två lådor och en möbel som jag tänkte få bort från lägenheten på något sätt, men kassarna innehåller sådant som ska till återvinning, och resterande kan vi med lite vilja, våld och vaselin pressa in i vårt redan ganska ansträngda källarförråd. Och det är en start i alla fall.

Pontus håller på att fixa i ordning någon slags wok med någon ny vegetarisk produkt vi inte provat innan. I söndags, på kvinnodagen, fick jag välja vad jag ville äta och göra och så fixade han det (hemmagjorda vegetariska hamburgare och dramafilm). Jag gillar att han gjorde något extra för att uppmärksamma dagen, i stället för att förlöjliga den. På måndagen var han ledig och jag började inte förrän vid tio, så vi bjöd in Lina och Lisa på frukost. De och Clara skulle åka iväg till bland annat Marocko samma dag, så vi ville säga hejdå ordentligt. Pontus fixade maten och jag sprang omkring och samlade ihop mina grejer till skolan, gjorde mig i ordning och åt samtidigt, som vanligt. Samma dag kom storasyster hem från USA. Äntligen. Äntligen fick jag träffa henne och hennes fina bebis. Det var mycket känslor den dagen.

Det är mycket känslor över huvud taget. Det är ganska häftigt, det jag går igenom nu. Jag tror att jag håller på att vakna upp ur något och gå in i något annat. Jag gråter och skrattar om vartannat, men framför allt är jag så jävla glad över allt som jag har. Min skola, mitt jobb, min pojkvän, min familj, mina vänner, mitt hem, min hälsa, min ekonomi - allt. Jag är så tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar