lördag 14 mars 2009

Kan man bli finare än så?

Här sitter jag och myser i min nya klänning. Köpte två likadana i olika färger och en top idag, för mitt presentkort jag fick av jobbet i julas. Så himla fin dag. Det är milt i luften och hela Malmö var ute och promenerade. Igår kväll åkte jag till Lund för att träffa syskonen, äta lite, spela spel och pussas och kramas med mina syskonbarn. Efter det en sväng inom nya Lisa, som bor i grann-Lisas lägenhet medan hon är borta, och sedan ut för att träffa tjejgänget från skolan. Dansade ett par timmar men musiken var så enformig och jag var trött så jag pinnade hemåt igen. Såg att det lyste på tredje våningen där Lisa bor så jag kilade upp till henne och hittade en hel hög med folk fortfarande kvar i köket. Så hände det sig att jag, Lisa och Julia satt och pratade till halv fem.

Efter en skön sovmorgon bjöd vi in Lisa på frukost och strosade sedan genom stan bort till lokalen där vår kompis Jojje jade sin vernissage. Jag lämnade Pontus där efter en stund och spankulerade omkring lite själv. Det var så himla skönt att kunna gå med jackan öppen och slippa mössa och vantar. Jag gick inom en helt fantastisk butik, som var liten som en garderob men som jag kunde spenderat många timmar i. Kolla här bara:



Och här:



Och här:



Och här:


Jag bara smälte och ville köpa allting och bara för det blev det inget alls. Efter min sköna promenad köpte jag lite thai-mat och slappade framför tv:n med. För en stund sedan knackade det på dörren och där stod helt oväntat Nina. Med äppelpaj, vaniljsås och vin från middagen igår som jag inte kunde vara med på.

Kan man bli finare än så?

Jag hade egentligen tänkt skriva på mitt synopsis, men jag vill bara mysa. Pontus är på väg hem från kolonilotten och jag tror att det kan bli lite kaffe och paj för oss två. Och lite kramar och filtar och kanske någon skön film. Sedan fest hos Carro.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det later. Har ar det ocksa soligt o skont. Ar inte varen underbar!!!!

    SvaraRadera