måndag 25 maj 2009

Det verkar vara en naturlag

Jag är så nervös. Vår ofantligt långsamma skrivare håller för närvarande på att skriva ut de åtta exemplar av uppsatsen som jag ska lämna till skolan om 2,5 timmar. Eftersom vi har en mac som inte kan kopplas till skrivaren, har jag en gammal laptop som för länge sedan sett sina bästa dagar. Det tar ca en kvart för varje utskrift, om inte mer.

Mitt under detta ser jag att datorn, av sig själv, börjat radera text mitt i. Spelar ingen roll om jag fyller i igen. Hade ställt in datorn på fyra utskrifter men naturligtvis vägrade den avbryta. Stängde av skrivaren i panik. Den stannade, men när jag satte på den igen började den skriva ut pappersark med små krumelurer på. Kanske 15-20 stycken. Reagerade inte på några kommandon. Nu har jag startat om både dator och skrivare och börjat om. Jag har fem klara utskrifter, men SE VAD KUL! Laptopen har tydligen inte sparat alla ändringar jag gjort, utan en sidbrytning har inte kommit med. Så jag måste skriva ut ett antal sidor på nytt - för de fem redan klara utskrifterna. Och tiden bara går.

Jag är nu på utskrift nummer sex och skrivaren hackar oroväckande. Jag har inte heller en häftapparat som klarar mängden papper i varje uppsats. Jag har nu mindre än två timmar på mig. Skrivaren varnar också för att bläcket håller på att ta slut och jag vet inte om jag har papper så det räcker, tack vare all skit som både datorn och skrivaren ställt till med. Nytt bläck har jag, men med tanke på den givna situationen så kommer det inte funka. Det bara är så. Jag började kl 12 med utskrifterna, så jag var ute i god tid och jag har nytt bläck redo. Men sådana här gånger så bara är det så, att allt som kan jävlas gör det. Det verkar vara en naturlag. För alla studenter som sitter med de sista ändringarna, då krånglar allt som bara är möjligt, även sådant som aldrig någonsin händer. Som att datorn själv börja radera text.

Vi får väl se om jag överlever. Huruvida min skrivare överlever min vrede är en ännu större fråga. Enligt allt ovanstående kommer jag troligen även att trilla med cykeln på vägen till skolan och tappa ut alla uppsatser, eller så kommer bron vara avstängd så att jag inte hinner i tid. Jag uppdaterar.

1 kommentar: