måndag 18 maj 2009

Fräscht

Klockan 04.17 i morse låg jag med uppspärrade ögon och insåg att jag skrivit i tio timmar och behövde stiga upp högst fem timmar senare, bara för att fortsätta. 14.46 i eftermiddags insåg jag att jag inte ätit på 19 timmar. Tio minuter senare gick jag för att handla och insåg att jag inte känt utomhusluft på nästan 40 timmar. Det var konstigt. Och att jag varken duschat eller bytt underkläder på två dygn. Fräscht.

Word började naturligtvis krångla i slutskedet, en halvtimme innan inlämning av uppsatsen. Ändrade språk, radavstånd, centrering, rubrikstorlek. Hängde sig och fick tvångsavslutas. Det i kombination med en tom mage och en helg som genererat sammanlagt tio timmars sömn - tänk er själva. Jag var nära att slänga ut datorn genom fönstret och dra täcket över huvudet.

Nu är den inne för en första bedömning. Jag vill inte se skiten mer men vet att jag måste finslipa lite till.

Bara hålla ut. Två veckor kvar.

3 kommentarer:

  1. Hehe, ja finns det något värre än krånglande datorer? Knappast.

    SvaraRadera
  2. men fan så bäst du är och vilken disciplin du har, jag är sjukt impad!

    SvaraRadera
  3. Du är envis som synden. Ibland, som nu, är det bra när du måste.Du är ambitiös också. Men det låter hemskt när du slarvat med mat och sömn.Såna bitar är svårt när man är så uppvarvad. Det kommer säkert ngt gott ur det här. Det brukar det göra. Du har gjort ditt jobb och lämnat det ifrån dig. Är säker på att du gjort så gott du har kunnat.För allt slit hoppas jag du får din belöning.

    SvaraRadera