fredag 17 juli 2009

De brukar ju bada tillsammans, har jag hört

Nu är den här, ledigheten. Jag hade jobbat in fyra timmar så jag kunde gå vid tolv idag. Förmiddagen gick snabbt då jag haft mycket att göra hela veckan, men jag hann med i stort sett allt jag behövde innan semestern. Strax innan tolv smet jag in på toaletten och bytte mina jeans till leggings och sedan hade jag tänkt sticka in huvudet till Johan, som jag jobbat mycket med, och lite obesvärat så där meddela att nu skulle jag till stranden (jag råkar nämligen veta att han inte går på semester än), men han var inte där. Så det blev inget skryt.

Så lämnade jag jobbet för att möta Pontus på ett av våra favoritställen, en italiensk restaurang, och åt lunch ute i solen. När vi var mätta och väldigt belåtna smet vi ner till stranden för ett dopp. Fuktiga och klibbiga av det tryckande vädret var det ljuvligt uppfriskande och den perfekta starten på sommarledigheten. När vi så hade fått nog av hormonstinna tonåringar som "knuffade i varandra och skrek jättehögt för att de blev låtsassura" cyklade vi hem genom sommar-kaos-Malmö. Folk överallt. Hetta. Fullt av trafik, och jag som har en cykel vars kedja hoppar av hela tiden.

Jag däckade när jag kom hem. Fullständigt. Kröp ner i sängen och försökte lösa lite korsord (mitt hemliga tantintresse) men somnade strax. Drömde att jag hindrade några killar från att stjäla en bil och var sedan rätt beredd på att få massor med spö. Sedermera föll en av dessa killar ner i ett hav fullt av krokodiler och vildsvin. De brukar ju bada tillsammans, har jag hört. Tja, somliga straffar Gud med detsamma, som man brukar säga, då killen blev uppäten ganska så omgående.

Jag saknar förresten min lillebror. Det är konstigt att det är sommar och han inte är här.

1 kommentar:

  1. Korsord=tantintresse? Försöker du reta upp oss mogna kvinnor, som gillar att rådbråka hjärnan en stund?

    SvaraRadera