söndag 19 juli 2009

Det här med dans

Jag har alltid tyckt om att dansa, men utöver några terminer med balettlektioner som liten palt har jag aldrig lärt mig något från grunden. Jag har tänkt på det några gånger, men som med mycket annat blir det aldrig av. Det hade varit skitkul att kunna salsa, house, modern dans eller något annat, men jag bänkar mig i stället framför de dansprogram som visas. Jag såg alla avsnitt av båda säsongerna av Floorfiller och nu följer jag So you think you can dance slaviskt. Med liv och lust hejar jag på dansarna och snyftar och snorar när de är duktiga. Titta bara här:



Och här:


Eller detta, hur sitter man still när man ser det här? Och hur fan gör man?


Och så till sist, dansen som ger mig hjärtflimmer bara av att titta, och som hade tagit livet av både mig och den partner som vågat sig på att dansa med mig:


Och det här är bara från de första två avsnitten. Kul för Pontus med andra ord, som hatar dansprogram.

2 kommentarer:

  1. Ja!!! Jag vet! Det är helt underbart! Victoria! du måste komma hit så får vi titta på dsansfilmer en hel helg. Värdelösa stories men sjukt bra dans, jag älskar det!

    SvaraRadera