torsdag 16 juli 2009

Frid och lycka

Näst sista dagen på jobbet. Utanför lyser solen från en blå himmel, och jag har jobbat in så många timmar att jag kan gå vid lunch i morgon. Det ska bli kanonväder och eftersom Pontus är ledig från och med i morgon, ska vi ses och äta lunch på ett av våra favoritställen. Ett bra sätt att inleda semestern, skulle jag vilja säga. I helgen ska vi fixa i ordning alla uppskjutna saker i lägenheten, kramas en massa och förhoppningsvis träffa storebror.

En hel veckas nedvarvning hägrar. Frid. Sedan bär det av till Kroatien med Carro och Carro. Till ett hus vid havet, till sol och bad och god mat. Sedan två veckors ledighet till, obestämda. Kanske blir det västkusten, kanske ett återbesök till Norrland, kanske en billig tripp någonstans med Pontus och troligen en väldig massa häng på Malmös stränder. Jag ska läsa. Och grilla. Och träffa människor jag tycker om.

Jag kan nästan inte tro det. Ledighet. Frid och lycka.

2 kommentarer: