torsdag 11 februari 2010

Jag är inte bitter

Sån jäkla dålig tajming. Ont i kroppen, ont i ansiktet, ont i huvudet, rinnande näsa och frossa. Jag har planerat och sett fram emot den här helgen länge nu och det finns inte en chans att jag tänker missa den genom att ligga hemma och dra. Så förlåt på förhand, alla som jag kommer att snora och nysa på. Men ni har kramat och pussar på mig när ni varit sjuka, så what goes around comes around, eller "vad går runt kommer runt" som min engelske granne sa en gång. Om ingen annan stannar hemma när de är förkylda, varför ska jag?

Jag ÄR inte bitter.

Nej, idag gick jag till apoteket, och passade då på att titta efter den där outfiten som jag redan bestämt att jag ska ha på mig i morgon. Nu lär det bli något annat, eftersom jag hittade sådär en sju-åtta andra plagg som jag skulle kunna tänka mig, oavsett hur de ser ut på min sladdriga lekamen. Dock var jag för utmattad och igenproppad att jag inte orkade prova någonting. Jag räknar kallt med att vara helt frisk och fit for fight i morgon. Då ska det provas, fixas, smusslas, trixas, piffas och peppas.

Jag älskar så mycket. Jag fick fanimej världens jävla bästa överraskning idag. Jag kan inte skriva vad än, på grund av att det är fler som ska överraskas först, men jag tror att jag blev betydligt friskare på en sekund där i eftermiddags.

Pontus lagar pommes frites och vegetariska filéer. Och så kom han hem med en Elle. Fan vad fin han är. Ibland när jag ser på honom slutar jag nästan att andas. Hur kunde jag hitta honom?

2 kommentarer:

  1. Trodde jag såg i syne. Chockad. Det här stämmer ju inte,ha?

    Du raljerar m din förkylning och det är inget fel i det, men jag tror inte du blir så poppis om några dar om du går på festen. Himla osis för dig.

    SvaraRadera